torsdag 17 april 2014

Mina kläder

Överdelar: Randig oversized topp River Island. Randig figurnära topp Vero Moda.
 Vit t-shirt Anine Bing.

Överdelar: Svart bastopp Vila. Grå bastopp Ichi. Blå topp i sidenmix H&M

Överdelar: Jeansskjorta och sidenblus. Båda från H&M.

Klänningar: Mullvadsfärgad vardagsklänning Esprit. 
Blå sommarklänning Vila. Svart basklänning H&M

Koftor: Svart kashmirkofta La redout (ska bytas ut), Svart öppen kofta Kappahl. 
Turkos kofta B.Young.



Baslinnen: Svart och vitt H&M. Svart med breda axelband Vila.

Nederdelar: Grå och svart kjol H&M. 
Svarta smala jeans Pieces. 
Mörkblå smala jeans Crocker.

Jag satsar på en garderob innehållande max 37 plagg. Där ingår överdelar, nederdelar, klänningar, ytterkläder och skor. Det som inte ingår är: accessoarer, pyjamas och myskläder (får endast användas hemma), träningskläder (får endast användas när man tränar), underkläder, badkläder och väskor.

Jag har tänkt att endast använda dessa kläder i tre månader och inte shoppa under den tiden (förutom om något plagg går sönder och behöver bytas ut, som är fallet med den svarta kashmirkoftan ).

Här är plaggen som ingår i min kapselgarderob/Capsule Wardrobe:

Toppar och skjortor 11 st
Randig oversized topp i linne.
Randig figurnära topp
Vit t-shirt Anine Bing
Svart bastopp
Grå bastopp
Blå topp i sidenmix
Svart linne breda axelband
Svart linne smala axelband
Vitt linne smala axelband.
Jeansskjorta
Sidenskjorta

Koftor 3 st
Svart kashmirkofta (har ett hål och ska bytas ut när skattepengarna kommer)
Svart öppen trikåkofta med fall
Turkos v-ringad kofta

Klänningar 3 st
Svart basklänning
Blå sommarklänning
Mullvadsfärgad vardagsklänning

Nederdelar 8 st
Mörkblå smala jeans
Svarta smala jeans
Grå kjol
Svart kjol
2 par svarta bomullsleggings (ej med på bild)
2 par svarta 3/4-långa bomullsleggings (ej med på bild)

Ytterkläder 3 st (ej med på bild)
Grå kavaj
Svart "skinn"-jacka
Svart allvädersjacka från Didrikson

Skor 5 par (ej med på bild)
Svarta sneakers
Svarta stövletter med klack
Svarta sandaler
Svarta ballerinaskor
Mörkrosa joggingskor

SUMMA: 33 plagg
Resterande fyra plagg funderar jag fortfarande på. Men jag tänker mig ett par shorts, ett par byxor till, en topp till och ett par sommarskor med klack. Jag sparar dessa för att se vad jag kan komma att behöva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar