måndag 21 april 2014

Det är svårt att sluta shoppa

Inte så enkelt som man kan tro...

Det där med att sluta shoppa kläder är inte så enkelt som jag först trodde. Jag inser nu att det är en del av mitt sätt att koppla av att surfa runt på olika webbshops "bara för att kolla lite". Jo men visst... Jag rättfärdigar det genom att det är något som jag ju faktiskt "behöver". Som den gråa tighta toppen jag valt ut bland mina 37 plagg. Det var ett sådant där oplanerat inköp. En jättebra bastopp i min stil och BILLIG dessutom tänkte jag. Men efter att bara ha tvättat den några gånger är den helt förstörd av noppor. Inte kul alls. Jag måste verkligen bli bättre på att göra smartare inköp. Nu har jag valt ut en annan topp att ersätta den grå toppen med. Men jag kunde inte hålla mig ifrån att beställa en ny.

En del av den här bloggen är för att ställa mig själv till ansvar för hur jag tänker kring shopping och kläder. Måste verkligen välja ut mina sista fyra plagg till min garderobskapsel snart, för annars använder jag väl dem till att rättfärdiga ytterligare shopping.

Om en vecka är min ca 14 månader långa föräldraledighet slut och jag ska börja jobba igen. Då minskar tiden för internetshopping drastiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar