söndag 4 maj 2014

Ytterkläder

Grå kavaj från H&M

"Skinn"jacka från Happy Holly

Svart allvädersjacka från Didrikson

När jag skrev om mina 37 utvalda plagg visade jag aldrig bild på de ytterkläder jag valt ut. Bättre sent än aldrig! De här tre jackorna ingår i min kapselgarderob.

Den grå kavajen från H&M har jag aldrig använt, det är därför den fortfarande har lapparna från affären kvar. Egentligen vet jag inte om jag har behov av en kavaj. Det var min man som tyckte att jag skulle köpa den här. Jag hoppas jag kommer att använda den en del gånger framöver, annars får jag ta avsked av den vid nästa garderobsrensning.

Den svarta jackan i skinnimitation och den svarta allvädersjackan är de jag använder mest. Allvädersjackan från Didrikson är perfekt på jobbet eftersom vi är ute med barnen en hel del (jag jobbar inom barnomsorgen). Didrikson är ett av mina favoritmärken när det gäller funktionella jackor. Min tjocka vinterjacka är också från Didrikson och de flesta av mina barns ytterkläder är av det märket. Perfekta kläder för det svenska klimatet på vinterhalvåret!

Skinnjackan från Happy Holly är en favorit i garderoben. Den kan kläs upp eller kläs ner beroende på tillfälle. Oftast har jag den tillsammans med en sjal. Ibland får jag för mig att jag "behöver" en ny skinnjacka, men det gör jag inte. Jag gillar att den här är enkel i modellen med en rak dragkedja. Om den byts ut i framtiden ska det vara mot en jacka i äkta skinn, eftersom denna är i skinnimitation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar